Escola Nausica, Barcelona – Adequació interior dels espais comuns

La proposta pretén mantenir el caràcter de l’edifici històric catalogat com a punt “identitari” de l’escola, millorant-ne les condicions d’ús i confort respecte les condicions de partida. S’intervé amb l’objectiu d’endreçar i netejar els espais per tal de maximitzar (també visualment) les superfícies disponibles, i equipant els espais per assumir funcionalitats diverses.

Les noves obertures permeten una visió transversal dels espais educatius des del vestíbul d’accés, incorporant la vegetació del pati com a element fins ara invisible.
Els tractaments d’acabats proposats s’integren en la concepció global de l’espai. Cal que protegeixin els paraments de la intensitat d’ús que pertoca i, a més, passen a configurar un element d’expressivitat de l’activitat escolar. Es tracta d’un “display” que incorpora mecanismes de fixació de materials diversos, il.luminació, senyalètica,…
L’elecció dels materials es realitza amb una doble lògica: preferència de materials naturals amb el seu propi color (neutres, per tal que destaquin els materials exposats), bon manteniment i bon envelliment contrastats.
L’actuació és parcial, per tant es proposa un “sistema” flexible de millora de l’espai que es pugui adaptar posteriorment a les actuacions previstes en les altres plantes.

Any

2017

Client

PRIVAT

Tipus

Rehabilitació

Fotògraf

Gregori Civera

Col·laboradors

Bernat Bastardas, estudiant d’arquitectura