Boutique-Galeria Isabel de Pedro

Descripció del projecte

El nou espai de la dissenyadora Isabel de Pedro s’ubica en un local amb una llarga tradició vinculada a l’art i la moda de la Rambla de Catalunya. Primer, seu de la Barreteria Prats – traslladada de la seva primera ubicació al carrer Ferran – i, posteriorment, seu de la galeria d’art contemporani que en va conservar el nom. Aquests dos moments de la vida comercial de l’espai en determinen fortament la seva formalització i caràcter actuals.

Joan Prats trasllada la façana i part de l’equipament interior de la barreteria del carrer Ferran i els adapta al nou local. Pel que fa a la seva adequació com a galeria d’art, es va encarregar l’avantprojecte a Josep Lluís Sert i Jaume Freixa (que estaven ultimant el projecte de la Fundació Miró de Barcelona, l’any 1976), i redacten i executen l’obra els arquitectes Santiago Delas, Carlos Ferran i Manuel de Muga. L’edifici, la Casa Dolors Calm, va ser construïda segons projecte de Josep Déu i Busquets (mestre d’obres) el 1879, i reformada l’any 1903 per l’arquitecte Josep Vilaseca i Casanova (també autor de l’Arc del Triomf), moment en què es va construir la façana que ens ha arribat als nostres dies.
L’espai resultant es pot inscriure en la tercera etapa de l’obra de Sert, on la preocupació per la forma reconeixible de l’espai interior era un dels seus trets fonamentals. L’espai fluïd i continu de les sales d’exposició, la desaparició de l’estructura vertical – embeguda en els murs – i l’ús del lluernari per a dinamitzar determinades zones per damunt d’unes altres, en configuren els trets essencials. La intervenció més important és, sense dubte, l’elecció de l’espai concret – en clara sintonia amb la imatge de la marca Isabel de Pedro i els seus referents artístics. La nova proposta d’adequació planteja una intervenció de mínims, dirigida a mantenir la lectura contínua de l’espai. El nou ús fusiona els dos anteriors, part col·lecció de moda, part galeria d’art. Tot l’equipament es resol seguint la lògica expositiva, amb els mínims elements possibles per a complir els requeriments funcionals, i amb la lògica de la reversibilitat de qualsevol intervenció. Les col·leccions de moda i les col·leccions d’art s’aniran rellevant, mantenint el caràcter dinàmic i mutable de l’espai.

Any
2014
En col·laboració amb
Claudia Schneider, arquitecta
Client
Privat
Tasca
Retail, Intervenció en el Patrimoni